Jaki sprzęt do treningów w domu?

Jaki sprzęt do treningu w domu?

Wielu z nas z powodu braku czasu bądź nadmiaru obowiązku wybiera na miejsce treningów swoje miejsce zamieszkania 🏰. W domowym zaciszu możemy wykonać również skuteczny trening jak na siłowni, co potwierdzamy swoim doświadczeniem. Jednakże dla naszej wygody oraz chęci urozmaicenia treningu przedstawiamy kilka narzędzi treningowych, które możemy wprowadzić w swoją treningową rutynę. 

Czego się dowiesz?

Opisujemy jakie rzeczy przydadzą Ci się, żeby urozmaicić swój trening.

01.

Drążek poziomy.

Drążek jest niewątpliwie jedną z najbardziej przydatnych i uniwersalnych rzeczy do treningu z masą własnego ciała. W zależności od tego jaki rodzaj posiadamy to możemy na nim przetrenować praktycznie całą górną część ciała, przez m.in podciągnięcia, dipy, wznosy nóg czy bardziej zaawansowane ćwiczenia kalisteniczne.

Możemy wyróżnić kilka podstawowych drążków:

– rozporowy, czyli drążek do montażu w futrynie drzwi. Zajmuje najmniej miejsca i są najtańsze, ale najmniej na nich zrobimy (np. brak możliwości wykonania dipów).

– ścienny, tutaj możliwości (oraz cena) wzrastają przy bo przy odpowiedniej wysokości możemy wykonać ćwiczenia nad drążkiem (np. dipy).

– wolnostojący, z reguły są droższe i zajmują dużo przestrzeni ale mamy w nich pełen zakres możliwości.

02.

Poręcze równoległe.

Poręcze będą świetną alternatywą na początku naszej podróży. Możemy na nich wykonać ruchy ciągnące (pull) jak i pchające (push). Dodatkowo zrobimy na nich ćwiczenia na core oraz możemy użyć do rozciągania. Wadą na pewno jest to, żę zajmują trochę przestrzeni oraz to, że musimy wydać trochę więcej, jeśli chcemy znaleźć porządnej jakości poręcze.

03.

Kettlebell.

Świetnym rozwiązaniem okażą się również odważniki kulowe. Zajmują bardzo mało miejsca oraz możemy przy ich pomocy wykonać trening całego ciała. Ich minusem jest to,że nie mamy możliwości regulacji ciężaru, ale jest to również niewątpliwie ich zaletą, bo koniec końców będziemy musieli się zaadaptować do stałego ciężaru jaki nam oferują, poprzez stosowanie innych metod treningowych. Takie działanie z pewnością wpłyną na nasz wzrost siły oraz poprawę sylwetki.

04.

Gumy oporowe.

Sprzęt treningowy, który obecnie jest chyba najtańszy oraz zajmujący najmniej miejsca. Przy jego pomocy oraz ćwiczeniach kalistenicznych (z masą własnego ciała) również jesteśmy w stanie efektywnie przetrenować nasze ciało, jak i wyizolować poszczególne grupy mięśniowe. Przyda się również jako metoda do regresji bądź progresji ćwiczeń (np. dipy na gumach). Dodatkowo ich konstrukcja pozwala na wywoływanie stałego/wzrastającego napięcia na naszych włóknach mięśniowych, czego nie doświadczymy przy ćwiczeniach z kettlami bądź hantlami (np. odwodzenia na barki).

05.

Hantle/sztangi.

Najbardziej popularnym narzędziem są oczywiście hantle/sztanga. Przy ich pomocy wytrenujemy całe ciało oraz wykonamy mnóstwo znanych ćwiczeń. Dzięki możliwości zmiany obciążenia mamy wpływ na regresję/progresję ćwiczeń. Minusem może być ich cena i przechowywanie oraz wraz z progresem potrzeba dodatkowych rzeczy jak ławka do wyciskania bądź stojaki pod sztangę.

06.

Kółka gimnastyczne.

Jedno z naszych ulubionych sprzętów treningowych oraz naszym zdaniem król treningu. Stosunkowo tanie (w okolicach 150 zł na allegro), mobilne z możliwością zawieszenia praktycznie wszędzie. Trening możemy wykonać w zawieszeniu o drążek rozporowy, gałąź drzewa, bramkę piłkarską itp. Świetne narzędzie, żeby wzmocnić wszystkie mięśnie stabilizujące z szerokim wachlarzem ćwiczeń na praktycznie całe ciało. Alternatywą mogą być taśmy TRX.

07.

Sandbag.

Sprzęt podobny do kettlebell’a. Możemy go wykonać bądź kupić. Mamy możliwość regulacji obciążenia. Przetrenujemy nim również całę ciało, dodatkowo przesypywanie się piasku w środku da nam nierówny opór w trakcie ćwiczeń co wpłynie na większą pracę mięśni stabilizujących. Minusem może być jego kształt i rozmiar, który może być problematyczny przy jakichkolwiek ćwiczeniach izolowanych bądź ruchach unilateralnych (jednostronnych), np. ugięcia na biceps, wyprosty na triceps.

Tak! Chcę się nauczyć trenować.

Spodobał Ci się artykuł?

Jeśli chcesz nas wesprzeć to przekaż ten post dalej, dziękujemy!

A jeśli chcesz być z nami na bieżąco to zapraszamy na nasze social media.